
Budowa sieci dróg pieszo-rowerowych w gminie Łodygowice to kluczowa inwestycja, która nie tylko ma na celu poprawę infrastruktury komunikacyjnej, ale także stanowi duży impuls do rozwoju turystyki w całym regionie. Plany obejmują budowę traktu wokół Jeziora Żywieckiego, którego ideę zainicjowano już kilka lat temu. Dotychczas jednak problemem była wysokość kosztów, które przewyższały możliwości finansowe gminy. Dzięki wsparciu Stowarzyszenia Aglomeracja Beskidzka udało się pozyskać środki na realizację tej długo oczekiwanej inwestycji.
Projekt ma ogromne znaczenie nie tylko dla turystyki, ale również dla poprawy komfortu życia mieszkańców gminy. Dzięki współpracy gmin Łodygowice, Czernichów i Żywca, oraz Związku Międzygminnego ds. Ekologii w Żywcu, przedsięwzięcie nabrało realnych kształtów. Związek, który od lat realizuje projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej, będzie odpowiedzialny za koordynację inwestycji. Warto przypomnieć, że Związek Międzygminny ds. Ekologii nadzorował także rozbudowę sieci kanalizacyjnej i wodociągowej w regionie, wartej ponad miliard złotych.
„Budowa dróg pieszo-rowerowych to ogromna szansa na rozwój turystyki, ale także poprawę bezpieczeństwa naszych mieszkańców. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy będą mieli dostęp do nowych, bezpiecznych ścieżek, które przyczynią się do poprawy jakości życia w naszej gminie” – mówi wójt gminy Łodygowice, Tadeusz Karolini.
Związek Międzygminny ds. Ekologii będzie odpowiedzialny za przygotowanie postępowań przetargowych i nadzorowanie realizacji budowy odcinków dróg pieszo-rowerowych w gminach Łodygowice, Czernichów i Żywiec. Najbardziej zaawansowanym etapem jest budowa drogi pieszo-rowerowej od ul. Plażowej w Zarzeczu do granicy z Tresną. Już wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na realizację tego zadania.
Przebieg niektórych odcinków dróg pieszo-rowerowych jest obecnie weryfikowany i dostosowywany, aby nie tylko służyły turystom, ale także poprawiły bezpieczeństwo mieszkańców. Zmiana zakresu budowy dotyczy szczególnie fragmentu drogi wzdłuż ekspresówki S1. Początkowo planowano budowę chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 945, jednak po konsultacjach z mieszkańcami oraz w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego, zdecydowano o zamianie chodnika na pełnoprawny ciąg pieszo-rowerowy. Zmiana ta ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa, zwłaszcza dla dzieci.
Zakończenie projektu, który ma na celu rozwój zeroemisyjnej mobilności nad Jeziorami Żywieckim i Międzybrodzkim, planowane jest na koniec 2026 roku. To ogromna inwestycja, która z pewnością zmieni oblicze regionu i przyczyni się do dalszego rozwoju turystyki oraz poprawy jakości życia mieszkańców.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie