...
2024-04-17

DzikieRadio® Kino Janosik

Wiosenne propozycje od Kina Janosik.

 

 

Dla młodych widzów:

 

„FILM DLA KOSMITÓW” familijna polska produkcja o możliwości powrotu do świata analogowego.
Jeremi ma 14 lat i chyba mu się bardzo nudzi. Gdy tylko może śpi do obiadu, a samochód mamy zapakował w papier toaletowy. Kręci filmiki do internetu i marzy jak wielu jego rówieśników o tym, żeby być́ sławnym TikTokerem. Jest na to szansa, bo tata obiecał mu pokazać́ w wakacje start prawdziwej rakiety. Ale zamiast tego Jeremi trafia na wieś́ pod opiekę̨ nielubianego dziadka i musi zamieszkać́ w zbutwiałym domku na drzewie. Bez prądu i możliwości doładowania telefonu. W przesyłce znajduje w niej małego robota, który zaczyna wydawać́ mu polecenia. Jeremi musi stworzyć́ list do obcej cywilizacji – film który za kilkanaście dni zostanie wysłany w kosmos. 

 

„Dodatkowy seans „„ZA DUŻY NA BAJKI 2 z audiodeskrypcją dla niewidomych oraz z napisami dla głuchych.

 

Dla ciut starszych piąta odsłona kultowej produkcji, czyli „POGROMCY DUCHÓW: IMPERIUM LODU” tym razem w wersji oryginalnej z napisami.

W nowym rozdziale powracamy do miejsca, w którym wszystko się zaczęło – kultowej nowojorskiej remizy strażackiej. Odkrycie starożytnego artefaktu uwalnia złą moc. Nowi oraz kultowi Pogromcy Duchów łączą siły, aby uratować świat przed zamarznięciem.

 

A dla dorosłych:

 

W cyklu Niedziela z dokumentem nagrodzony Oscarem dokumentu “20 DNI W MARIUPOLU” – wstrząsająca relacja zagłady tytułowego miasta.
Film Czernowa, który z narażeniem życia rejestrował rosyjskie zbrodnie wojenne i codzienne życie mieszkańców Mariupola, to nie reporterski zapis wydarzeń, ale przeszywający, pełen pasji dokumentalny akt oskarżenia. A jednocześnie pełnoprawne filmowe dzieło, zrealizowane z imponującą formalną dyscypliną. Niewiele filmów ogląda się w takim napięciu – od pierwszych minut aż po finał, ujawnia, w jaki sposób udało się wywieźć ten materiał z okupowanej strefy.
Film z napisami polskimi i ukraińskimi, tylko dla osób pełnoletnich.

 

W Krótkiej Historii Polskiego Kina „RĘCE DO GÓRY” Jerzego Skolimowskiego.
Film zbudowany jest z dwóch części. Pierwsza składa się z luźno połączonych ze sobą ujęć: wspomnień i refleksji filozoficznych dotyczących twórczości filmowej i losu artysty we współczesnym świecie. Druga przedstawia zjazd absolwentów Akademii Medycznej w dziesiątą rocznicę ukończenia studiów. Po północy bankiet przeradza się w alkoholowe szaleństwo. W przerwach odczytywane są listy i telegramy od tych, którzy nie dotarli na spotkanie. Jeden z telegramów ma dość prowokacyjną treść i wzbudza złość w grupie kolegów. Postanawiają udać się do autora tego telegramu, by nauczyć go szacunku…

 

Jedna z najgorętszych premier wiosny: „CIVIL WAR” Alexa Garlanda, która nie jest tylko przerażająca wizją jutra, ale również szczerym do bólu obrazem prawdziwej wojny.

Napędzane adrenaliną i trzymające w napięciu kino akcji osadzone w niedalekiej przyszłości, kiedy podzielona Ameryka zmierza ku dziejowej katastrofie.
Stany Zjednoczone balansują na krawędzi upadku. Skorumpowany prezydent wzywa obywateli do walki przeciwko „sojuszowi z Florydy i zachodnim siłom Teksasu i Kalifornii”. Fotografka wojenna Lee (Kirsten Dunst) wraz z grupą dziennikarzy próbuje dostać się do Waszyngtonu, będącego epicentrum dramatycznych wydarzeń, by przeprowadzić ostatni wywiad z prezydentem. W tej misji towarzyszy im ambitna, lecz niedoświadczona dziennikarka Jessie (Cailee Spaeny).

 

„BĘKART” zrealizowany z niezwykłym rozmachem najnowszy film Nikolaja Arcela  z Madsem Mikkelsenem w roli głównej.
Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją.
Porywająca historia o dumnym mężczyźnie targanym namiętnościami, o jego wielkich marzeniach i jeszcze większym poświęceniu, oraz o kobiecie, która staje się jego sprzymierzeńcem w walce ze złem, śmiercią i potępieniem.

 

W Klubie Filmowym Urania „PERFECT DAYS” najnowszy obraz Wima Wendersa będący pochwałą i afirmacją zwykłego życia. Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją rolę na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych. Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem. Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety (każda jest architektonicznym arcydziełem), okazuje się niezwykłym ceremoniałem.

 

BĘKART, dramat, reż. N. Arcel, Dania, Szwecja, Niemcy, 2023, 127 min, 15+
12.04.2024, Piątek, 20:15,

 

Niedziela z Dokumentem:

20 DNI W MARIUPOLU, dokumentalny, reż. M. Chernov, Ukraina, 2023, 94 min, 18+
14.04.2024, Niedziela, 16:00,

 

PRZESILENIE ZIMOWE, komedia, dramat, reż. A. Payne, USA, 2023, 133 min, 15+
13.04.2024, Sobota, 16:00,

 

Krótka Historia Polskiego Kina
RĘCE DO GÓRY, dramat polityczny, reż. Jerzy Skolimowski, Polska, 1967, 76 min, 15+

14.04.2024, Niedziela, 20:30,


FILM DLA KOSMITÓW, familijny, reż. P. Stasik, Polska, 2024, 73 min, 7+

12.04.2024, Piątek, 14:30,
13.04.2024, Sobota, 14:30,

14.04.2024, Niedziela, 14:30,

16.04.2024, Wtorek, 16:30,

17.04.2024, Środa, 16:30,
18.04.2024, Czwartek, 14:30,

 

ZA DUŻY NA BAJKI 2, familijny, przygodowy, reż. K. Rus, Polska, 2024, 95 min, 7+
17.04.2024, Środa, 14:30, seans z audiodeskrypcją i napisami dla głuchych

 

CIVIL WAR, akcja, dramat, reż. A. Garland, USA, Wlk. Brytania, 2024, 109 min, 15+
12.04.2024, Piątek, 16:00,

13.04.2024, Sobota, 20:45,

15.04.2024, Poniedziałek, 14:30, 20:15,

16.04.2024, Wtorek, 18:00,

18.04.2024, Czwartek, 20:15,

 

POGROMCY DUCHÓW: IMPERIUM LODU, horror, komedia, sci-fi, reż. G. Kenan, USA, 2024, 125 min, 13+
NAPISY

12.04.2024, Piątek, 18:00,
13.04.2024, Sobota, 18:30,

14.04.2024, Niedziela, 18:00,

15.04.2024, Poniedziałek, 14:30,

16.04.2024, Wtorek, 18:00,

17.04.2024, Środa, 18:00,
18.04.2024, Czwartek, 16:00,

 

Klub Filmowy Urania: PERFECT DAYS, dramat, reż. W. Wenders, Japonia, Niemcy, 2023, 123 min, 15+
17.04.2024, Środa, 20:00,

18.04.2024, Czwartek, 18:00,

Szanowni Państwo, 
w zał. nagranie dot. pokazów filmowych LUX AWARD.
Prosimy o udostępnienie. Głos: Magda Kidoń – Staszek.
 
Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Odbiór darmowych wejściówek w kasie kina oraz online.

Pięć filmów nominowanych w czwartej edycji Europejskiej Nagrody Publiczności LUX ogłoszono 1 września 2023 roku podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. Na liście znalazły się: najnowszy film Akiego Kaurismäkiego „Opadające liście”, „20 000 gatunków pszczół”, czyli opowieść o poszukiwaniu tożsamości autorstwa hiszpańskiej reżyserki Estibaliz Urresola Solaguren, obsypany deszczem nagród niemiecki dramat „Pokój nauczycielski” w reżyserii Ilkera Çataka, dokumentalny „Adamant” Nicholasa Philiberta o niezwykłym pływającym ośrodku wsparcia psychicznego oraz dokument Anny Hints o magicznym miejscu kobiecej mocy, czyli „Siostrzeństwo świętej sauny”. Wszystkie nominowane filmy można obejrzeć na specjalnych pokazach w kinach Instytucji Filmowej Silesia Film w Katowicach, Żywcu i Raciborzu.


Na nominowane filmy można oddawać głos pod adresem: https://luxaward-rating.europarl.europa.eu/pl/
Głosowanie trwa do 14 kwietnia 2024 roku.

Europejska Nagroda Publiczności LUX
LUX – Europejską Nagrodę Publiczności (Nagrodę Publiczności LUX) przyznają Parlament Europejski i Europejska Akademia Filmowa (European Film Academy). Wyraża ona zaangażowanie Parlamentu na rzecz kultury. Inicjatywa propaguje różnorodność kulturową oraz wspiera europejskie kino i sztukę.


Parlament Europejski ustanowił Nagrodę Filmową LUX w 2007 r., aby pomóc w dystrybucji europejskich filmów o wysokiej jakości artystycznej, które odzwierciedlają różnorodność kulturową w Europie i poza nią oraz poruszają tematy będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, takie jak godność ludzka, równość, niedyskryminacja, integracja, tolerancja, sprawiedliwość i solidarność. Od 2020 roku Europejska Nagroda Filmowa Publiczności LUX przyznawana jest przez Parlament Europejski i Europejską Akademię Filmową we współpracy z Komisją Europejską i siecią Europa Cinemas, a o ostatecznym werdykcie decydują również głosy widzów. Parlament Europejski zaprasza w ten sposób obywateli do współudziału w procesie przyznawania nagrody, a widzów – do dyskusji o Europie, do której punktem wyjścia jest inspirujące kino europejskie.
 
Serdeczności
M. Kidoń – Staszek
Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.